307 Forum forum index
  FAQFAQ  Kennis BankKennis Bank   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Navigeren binnen Europa
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    307 Forum forum index -> Navigatie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Hoekies

BerichtGeplaatst: Vr 16 Jul 2010 - 17:41:25    Onderwerp: Navigeren binnen Europa Reageer met quote

Hallo ik heb een vraag:
Volgende week gaan we voor het eerst met onze 307 naar Italie.
Ik heb problemen met het invoeren van de bestemming. (RT3)
Aangezien we overnachten in Oostenrijk moet ik voor het adres de CD van Midden Europa plaatsen, ik kan dan het adres invoeren als ik vervolgens daarheen wil navigeren geeft hij aan dat ik me bevind op een niet in kaart gebrachte plek. Dat klopt want de CD van Midden Europa zit erin. Doe ik de Benelux er weer in en zoek het ingevoerde adres op dan staat alleen de plaats er nog in en mis ik het adres. Ik kan er niet heen navigeren omdat de CD-rom is verwisselt. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit moet doen?
Het adres komt niet voor op de Benelux CD want daar ben ik mijn zoek tocht begonnen.
Het moet toch mogelijk zijn om vanaf huis een bestemming te kiezen ergens in Europa! Dat je onderweg vervolgens de CD's moet wisselen vind ik logisch.
Weet iemand hier een oplossing voor.

easy

BerichtGeplaatst: Vr 16 Jul 2010 - 19:49:07    Onderwerp: Reageer met quote

Is er geen CD waarop heel europa staat dan?
Dat je CD's moet wisselen vind je wel logisch maar dat je een bestemming niet kunt vinden die niet op de ingevoerde CD zit niet? Hoe moet het systeem die bestemming dan vinden?

Hoekies

BerichtGeplaatst: Za 17 Jul 2010 - 07:53:12    Onderwerp: Navigeren binnen Europa Reageer met quote

Hallo,
Op de CD die er nu in zit (Benelux) komt onze bestemming in Oostenrijk niet voor. De bestemming staat wel op de CD van Midden Europa.
Ieder deel van Europa heeft een eigen CD (totaal een stuk of 11).
Dat geeft ook mijn probleem.
Uit ervaring weet ik als je geen bestemming in tikt zodra je de grens van Duitsland over gaat het navigatie scherm grijs wordt omdat exact op de grens alle wegen ophouden.
Misschien is het wel zo dat als ik de CD van Midden Europa plaats wel de hoofdwegen in Nederland en Duitsland te zien zijn?
Omdat er een bestemming is gekozen?
Wie weet dit Question
Graag een reactie want ik vertrek maandag Exclamation

arjen

BerichtGeplaatst: Za 17 Jul 2010 - 08:20:30    Onderwerp: Reageer met quote

Op alle kaarten staan de hoofdwegen van Europa.
Dus doe de cd van de eindbestemming er in, kies je bestemming en vanaf de hoofdwegen zal je navigatie vertellen waar je heen moet.

Veel plezier en fijne vakantie!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Doornekamp33

BerichtGeplaatst: Za 17 Jul 2010 - 08:44:33    Onderwerp: Reageer met quote

En dat is een tekortkoming van dit navigatie systeem.
wil je lekker binnendoor gaat dit dus niet, tenminste dat begrijp ik hieruit.

Wil je dat wel, moet je dan de route opsplitsen tot elke grensovergang?????

Gasman

BerichtGeplaatst: Za 17 Jul 2010 - 09:43:23    Onderwerp: Re: Navigeren binnen Europa Reageer met quote

Hoekies schreef:
Hallo,
Op de CD die er nu in zit (Benelux) komt onze bestemming in Oostenrijk niet voor.

Whoehahahah neen, logisch...... sinds wanneer ligt Oostenrijk in de Benelux???

Ik wil graag een keer met jou op vakantie, gaan we naar Oostenrijk(denk je) komen we uit in St. Petersburg........hahahahaha
Naar boven
easy

BerichtGeplaatst: Za 17 Jul 2010 - 09:56:17    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat het het makkelijkst is om via een online routeplanner (anwb ofzo) je ruoite uit te zoeken en te printen zodat je in ieder geval iets achter de hand hebt. Je kunt dan op je gemak de CD's wisselen wanneer nodig.
Ik vrees dat als je geen CD hebt met alle hoofdwegen je geen andere keuze hebt.

Gasman

BerichtGeplaatst: Za 17 Jul 2010 - 10:15:25    Onderwerp: Reageer met quote

easy schreef:
Ik denk dat het het makkelijkst is om via een online routeplanner (anwb ofzo) je ruoite uit te zoeken en te printen

Hahaha, zit je met je RT3 van 3000 pleuro.............kan je nog via een printje de weg zoeken................

*is zeer blij met de nieuwe TomStom 750Live in de Benz*
Naar boven
Zoomy

BerichtGeplaatst: Za 17 Jul 2010 - 10:43:12    Onderwerp: Re: Navigeren binnen Europa Reageer met quote

Gasman schreef:
Hoekies schreef:
Hallo,
Op de CD die er nu in zit (Benelux) komt onze bestemming in Oostenrijk niet voor.

Whoehahahah neen, logisch...... sinds wanneer ligt Oostenrijk in de Benelux???

Ik wil graag een keer met jou op vakantie, gaan we naar Oostenrijk(denk je) komen we uit in St. Petersburg........hahahahaha

*valt bijna van z'n stoel van het lachen...!!!!

rofl rofl rofl rofl rofl rofl rofl rofl rofl rofl rofl rofl rofl rofl rofl rofl rofl rofl rofl rofl

Figaro75

BerichtGeplaatst: Za 17 Jul 2010 - 12:41:46    Onderwerp: Reageer met quote

Dit 'probleem' is niet uniek voor de RT3 maar komt door de beperkte ruimte op CD's........

Daarom heeft elke specifieke CD altijd de hoofdwegen van heel europa erop staan. Dus als je bv naar Italië wil, naar een specifiek adres dan stop je de Italië-CD erin en kies je daar je bestemming. Vanaf je huis adres zal hij alleen niet beginnen met rekenen cq. navigeren, dat doet/kan hij pas als je bv de snelweg op rijdt. Als je binnendoor wil door alle landen zal je idd steeds van CD's moeten wisselen en zelf een lijstje hebben van plaatsen waar je de grens steeds over wil. Dan kan je steeds van - via rijden.
Je kan namelijk wel grote steden van europa kiezen.

Tegenwoordig is het vaak geen probleem meer omdat de opslagcappaciteit van bv SD-kaarten ruim voldoende is om heel europa te bevatten.
Je merkt alleen wel dat er steeds meer gegevens gewenst zijn zoals POI's van bv campings, benzinestations etc..... Ook dit neemt heel veel ruimte in beslag.

Ik vond de RT3 altijd prima werken en mijn huidige VDO Dayton doet het nog beter en makkelijker (heel europa). Maar als reserve heb ik altijd nog mijn Nokia N97 mini met navigatie.

Hoekies

BerichtGeplaatst: Za 17 Jul 2010 - 18:02:22    Onderwerp: Navigeren binnen Europa Reageer met quote

Bedankt voor jullie hulp.
Jammer dat sommige forumleden het forum denken te moeten gebruiken om andere leden belachelijk te maken Crying or Very sad
Maar ja je leert er wel wat van!!!! Ik weet nu dat Oostenrijk niet in Nederland ligt Question
Ik ga inderdaad maar proberen om met de Midden Europa CD van huis te gaan. Ik zie wel wanneer de navigatie de route oppakt.
De route uitprinten is niet echt nodig ik ben nog van de generatie die kan kaartlezen.
Bedankt Laughing

Zoomy

BerichtGeplaatst: Za 17 Jul 2010 - 19:54:04    Onderwerp: Reageer met quote

Relax man...! Een gebbetje op z'n tijd moet kunnen...toch?

Om op je "probleem" terug te komen: Ik heb in de auto van m'n dochter een (gedateerde) VDO Dayton met een soortgelijk navigatie systeem waarbij je continue tussen de landen zou moeten sjoelen met je cd's om "niet-hoofdwegen" te kunnen rijden...

In die set met cd's zit echter ook een Europa CD...maar die geeft alleen de hoofdwegen aan...maar je komt wél op de plaats van bestemming

Conclusies:

- je set met cd's is (schijnbaar) niet compleet...
- je bent een ander nav systeem gewend...
- je hebt er geen manual meer bij...
- je hebt geen zin om die manual door te lezen...

Hoe dan ook...rij geweaun de paal over en wissel de cd's en voer de boel dan nog eensch in...kost maar een minuut of 10 en maakt dus echt niet veel uit in reistijd als toch naar Österreich moet...

Fijne vakantie nog...

*denkt: ik zou toch nog een geweaune kaart mee nemen in dit geval...

Hoekies

BerichtGeplaatst: Za 17 Jul 2010 - 21:24:09    Onderwerp: Navigeren binnen Europa Reageer met quote

Ik ben erg relaxt!!!!!!!
Een Europa CD zit niet in dit systeem.
Een gebruikaanwijzing? Daar doen ze niet aan bij Peugeot.
Dus zin of niet er valt niet veel te lezen.
Daardoor is het ook zo'n gedoe om overal achter te komen.
Ik ben inderdaad een ander navigatiesysteem gewend.
Waar heel Europa op staat zodat je niet met CD's hoeft te klooien.
Dus mooi zo'n ingebouwd navigatiesysteem maar ieder voordeel heeft z'n nadeel! Rolling Eyes

Zoomy

BerichtGeplaatst: Za 17 Jul 2010 - 22:06:56    Onderwerp: Reageer met quote

Handleidingen doen ze tegenwoordig niet meer aan bij Peugeot...??? Was dat nou weer voor onzin van PSA?? Shocked

Dan is het maar goed dat er HIER nog één staat, ondanks dat het hier om een 207 handelt...

En HIER is vast ook nog wel iets te vinden...moet je alleen nog even gratis registeren...

Overigens kan google over algemeen bij dit soort *kuch* onvindbare *uche* probleempjes een aardige oplossing bieden...

Confused

peterpeugeotje

BerichtGeplaatst: Zo 18 Jul 2010 - 15:24:38    Onderwerp: Reageer met quote

arjen schreef:
Op alle kaarten staan de hoofdwegen van Europa.
Dus doe de cd van de eindbestemming er in, kies je bestemming en vanaf de hoofdwegen zal je navigatie vertellen waar je heen moet.

Veel plezier en fijne vakantie!

klopt helemaal, zo heb ik het vorig jaar ook gedaan toen we naar italie gingen. Ging prima.
Het is inderdaad een beperking niet zozeer van het systeem zoals Figaro schreef, maar omdat het allemaal losse CD's zijn.

je hebt 2 mogelijkheiden:

-of je laat eerst de benelux cd erin en je toetst een hoofdplaats in die dicht bij de plaats van bestemming ligt (in mijn geval was dat Verona, lag dicht bij Peschiera en staat wel op de benelux-kaart). onderweg wissel je dus van cd.

-of je laad meteen de midden-europa cd en toetst de exacte bestemming in.
De route van je woonplaats naar de dichtbijzijnde snelweg kan je meestal zonder navigatie wel vinden Wink

gr. Peter

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    307 Forum forum index -> Navigatie Tijden zijn in GMT
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: