| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Super-Cab

|
Geplaatst: Vr 14 Mei 2010 - 13:01:18 Onderwerp: Re: 7p trekhaak onder 307SW met parkeersensoren |
|
|
| green307 schreef: | Ik heb een (tweedehands) trekhaak onder mijn 307 SW gemonteerd en aangesloten zoals aangegeven door de vorige eigenaar. Problemen:
- parkeersensoren gaan inderdaad niet automatisch uit en zijn ook niet uit te schakelen (alleen als ik de haak eraf monteer werkt het allemaal wel)
- knipperlichten werken niet: alleen het rechter knipperlicht brandt continu
Met het eerste valt nog wel te leven, maar het tweede is natuurlijk niet verantwoord.
Blijkbaar is de bekabeling van een SW met parkeersensoren iets anders.
Wie heeft een aansluitschema dat wel goed werkt? |
Wel of geen PDC heeft niet direct te maken met de keuze van de trekhaakbedrading.
Wel van belang is of je de juiste bekabeling hebt voor het bouwjaar van jouw auto. Er zijn enkele types afhankelijk van het bouwjaar.
Als je een 307 hebt NA 2005 moet je ook e.e.a. nog laten inleren bij de dealer. Tenzij het een universele bekabeling betreft, maar die is in zijn geheel niet aan te bevelen....
Wat meer info over auto en wat en hoe je hebt aangesloten is dus noodzakelijk of het probleem eenvoudig is op te lossen.
gr Rick _________________ 308 SW 1.6THP175 Feline / 207 SW 1.6Vti XS / 306 Cabrio 2.0-16v / 206CC trapauto |
|
| Naar boven |
|
 |
308SW
|
Geplaatst: Vr 14 Mei 2010 - 21:06:46 Onderwerp: |
|
|
Sinds een dag of 2 weet ik dat dit een instelling is in de BSI, die er voorzorgt dat de PDC functie (aan/uit) gedisplayed wordt, en dat de PDC uitgeschakeld wordt als aanhanger aangekoppeld wordt.
Bekabeling met of zonder PDC maakt niet uit !!
Als je een een orginele bekabeling hebt gebruikt met BSR (CAN box), moet dit gewoon werken.
Ik heb het over auto met CAN bus vanaf 2005..
Wie heeft de trekhaak aangemeld in de BSI??
Zit er een schakelaartje in de trekhaak contact doos?? Is aangsloten met bruine en grijze draad. Schakeld deze goed ?? (Meten !) |
|
| Naar boven |
|
 |
jjwdamen
|
Geplaatst: Vr 25 Jun 2010 - 07:19:06 Onderwerp: |
|
|
Hoi ik heb een 307 SW uit feb 2006
ik Heb op marktplaats een originele brink met can doos en 13p kabelset gekocht.
alles zelf aangesloten en gemonteerd
vervolgens naar de dealer voor aanmelden
ik heb geen parkeersensoren oid
Alles werkt perfect.
als er geen stekker in zit geeft de boordcomputer aan dat er een mistlamp stuk is terwijl dit niet het geval is
iemand een idee _________________ 307SW HDIf 136 2006 |
|
| Naar boven |
|
 |
308SW
|
Geplaatst: Vr 25 Jun 2010 - 11:10:43 Onderwerp: |
|
|
Heb je mischien verloop van 13p naar 7p er nog inzitten??
Werkt de schakelaar in de contact doos goed? (meten op grijze en bruine draad)
Gaan knipperlichten sneller knipperen als je de stekker eruit haalt?? |
|
| Naar boven |
|
 |
jjwdamen
|
Geplaatst: Vr 25 Jun 2010 - 11:17:32 Onderwerp: |
|
|
nee als ik mijn 13 naar 7p verloop er in plug zonder de7p stekker gaat de knipperlichten wel sneller dus de schakelaar in de stekker werkt heb ik ook gemeten.
Volgens de dealer komt dit wel meer voor maar zij hebben ook geen oplossing _________________ 307SW HDIf 136 2006 |
|
| Naar boven |
|
 |
christiaan

|
Geplaatst: Do 29 Jul 2010 - 14:19:27 Onderwerp: |
|
|
Hoe zit het met oudere 307's? Ik heb een 307 uit 2001 met trekhaak en zo te zien originele bekabeling. Als ik de verlichting aan heb en dan rem, dan gaan alle lampen op de aanhanger branden, als ik de verlichting uit heb, werkt alles normaal.
Ik heb de aanhanger gecontroleerd op meerdere andere auto's en daar werkt de verlichting van de aanhanger goed. Ik heb de kabelboom die naar de trekhaak stekker gaat doorgemeten en geen sluitingen gevonden.
Wel lijkt het alsof het relais wat rechtsachterin de kofferruimte zit niet aangestuurt wordt. Iemand een idee waar deze voor dient? Als ik de bekabeling volg lijkt het alsof de spoel met alle aansluitingen aan massa ligt, wat zou betekenen dat het nooit heeft kunnen functioneren.
Iemand een idee of toevallig een kabelset 7-polig tbv 307 HB uit 2001 liggen terovername?
Christiaan _________________ Peugeot 307 2.0 HDI 90pk -> 118pk
Bouwjaar 2001
|
|
| Naar boven |
|
 |
christiaan

|
Geplaatst: Za 21 Aug 2010 - 16:33:45 Onderwerp: |
|
|
Is het mogelijk om bij een 307 uit de eerste serie gewoon de draden van de lamp units naar de trekhaakstekker door te lussen, of krijg ik dan problemen met de COM2000 computer? Ik heb in iedergeval geen CAN bus, daar is mijn 307 te oud voor. _________________ Peugeot 307 2.0 HDI 90pk -> 118pk
Bouwjaar 2001
|
|
| Naar boven |
|
 |
|