|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Boeddha
|
Geplaatst: Zo 25 Jul 2010 - 12:02:17 Onderwerp: Piep, piep, piep...its killing me! Please help? |
|
|
Ha 307 vrienden,
ik ben de trotse bezitter van een 307 SW 2.0 HDIf uit 2002.
Sinds enige tijd heb ik echter last van 3 meldingen / storingen. Nu heb ik uiteraard eerst gezocht op dit forum naar tips, maar dit zijn vooral mogelijke oplossingen en vind ik geen terugkoppeling of deze ook gewerkt hebben.
Ik ben op zoek naar iemand die mij kan helpen met concrete oplossingen. Ook ben ik natuurlijk bij de dealer(s) geweest om e.e.a te bespreken, maar heb sterk het gevoel dat deze standaard vanaf de 750 euro pas gaat rekenen en nadenken...
Wordt jij mijn held? Ik ben ten einde raad en ben bereidt voor diensten te betalen.
De storingen zijn;
1: storing uitlaatgas
2: minimumpeil diesel dope
3: dieselfilter reiningen
Na wat huiswerk heb ik al het dieselfilter laten reinigen.
Is het heel aannemelijk dat de drukverschilsensoren defect zijn. En kan ik dan na het vervangen en het aanvullen van de additief de garage een geforceerde regeneratie uit laten voeren? Iemand dezelfde ervaringen?
Alvast bedankt. gr. Justin |
|
| Naar boven |
|
 |
Zoomy

|
Geplaatst: Zo 25 Jul 2010 - 12:30:11 Onderwerp: |
|
|
dieseldope kun je zelf aanvullen...kost een tientje of 8...maar het resetten van de melding moet bij de dealert...
dieselfilter is inmiddels vervangen dus die melding is dan weg nu neem ik aan...
storing uitlaatgas is standaard....kan aan zoveel zaken liggen...een beetje zoeken op het forum kan je in elk geval met een beetje mazzel in de goede richting helpen...
een geforceerde regeneratie....tja...ik weet niet eens of dat überhaupt mogelijk is...maar als je dieseldope aangevuld is dan gaat dat vanzelf als het goed is lijkt me...
Mocht dat laatste nou niet lukken dan rest er niets anders dan een nieuw filter...
 _________________ Internet doesn't make you stupid, it just makes your stupidity more accessible to others... |
|
| Naar boven |
|
 |
peterpeugeotje

|
Geplaatst: Di 27 Jul 2010 - 17:08:53 Onderwerp: |
|
|
hoeveel km heeft de auto gereden totaal? _________________ 307 SW 1.6 16v Oxygo met RT3, 16" Equinoxe velgen, regensensor en aut. dimmende binnenspiegel in de kleur Bleu Abysse |
|
| Naar boven |
|
 |
Alex

|
Geplaatst: Vr 30 Jul 2010 - 08:30:30 Onderwerp: |
|
|
Over het geforceerd regenereren: Dat is mogelijk bij de dealer. Ga er, als je zuinig bent op je autoootje, niet naast staan, het schijnt een enorm kabaal te zijn en de auto maakt hoge toeren, dat trek je dan slecht
Het vervangen van je additief voor je filter moet op 120.000 km gebeuren (bij mijn 1.6 iig). Jouw meldingen lijken op al een poos niet goed schoongemaakt filter, wat een emissieverstoring veroorzaakt, en uiteraard blijft je auto ook melden dat het filter schoongemaakt moet worden, en dat het additief op is.
Mijns inziens ben je, als je het filter eerst hebt schoongemaakt, met de verkeerde volgorde bezig. Het filter moet om en nabij de 500 km weer geregeneerd worden, dus hij "schreeuwt" om genoeg dope om dat zelf te doen. Mijn advies is dat ook om de dope bij te (laten) vullen, en de auto even na te kijken door een dealer die de errors uit kan lezen. Ga er dan een flink stuk mee rijden, in de hoop en verwachting dat hij dan zelf regenereert, en het filter zelf schoonmaakt.
Over je dealer-indrukken: Ik zou eens een andere garage opzoeken, ik heb die ervaring totaal niet. Ik weet van verkeerde dealers, maar het kan volgens mij niet zo zijn dat de gehele dealerorganisatie rot is  _________________ 307 XS Premium 1.6 HDiF, Bleu Abysse ('07)
"Nothing sounds better than a roaring lion" |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls You cannot attach files in this forum You cannot download files in this forum
|