307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu di 13 nov 2018 - 02:28:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 28 aug 2007 - 22:32:54 

Is de gps-module, screen, aansluitingen, kabelboom van een rt3-can hetzelfde als van een rt3-van?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 29 aug 2007 - 16:57:33 

goede vraag :!: :?: ben er ook benieuwd naar maar ik denk van niet. Zoals bijvoorbeeld de cd-wisselaar, die verbinding is ook anders dus zal het bij het schermpje ook wel zo zijn... Vermoed ik...

grtz

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 29 aug 2007 - 23:58:00 

Ik krijg geen duidelijk verhaal hoe het in elkaar steekt met die versies van de RT3 als ik er naar zoek op google (je komt dan uit op navigatieforums en het Citroen forum).

Wat wel duidelijk wordt is dat de apparaten wel degelijk verschillend zijn en niet direct uitwisselbaar tussen de VAN en CAN systemen. (De CAN versie schijnt een optische kabel nodig te hebben in tegenstelling tot het VAN systeem)

Voor het CAN systeem geldt in ieder geval dat de RT3 na installatie ingeleerd zal moeten worden in de BSI.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 30 aug 2007 - 00:09:44 

een can-versie heb ik hier liggen en inderdaad die is met een optische kabel, maar een van-versie dus niet met optisch?
Zou het scherm dan ook helemaal anders aangestuurd worden?
Ik zie echt bijna nergens van-versies in de verkoop...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 30 aug 2007 - 00:30:42 

Ik durf niet zo maar ja of nee op jouw vraag te antwoorden. Simpelweg omdat ik het op dit moment niet duidelijk heb.

Als ik morgen tijd heb ga ik even op zoek. Kijken of ik het plaatje compleet kan krijgen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 30 aug 2007 - 07:51:27 

bsegers schreef:
een can-versie heb ik hier liggen en inderdaad die is met een optische kabel, maar een van-versie dus niet met optisch?
Zou het scherm dan ook helemaal anders aangestuurd worden?
Ik zie echt bijna nergens van-versies in de verkoop...

Het VAN systeem heeft ook een fiber-optischekabel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 30 aug 2007 - 11:15:48 

bsegers schreef:
Is de gps-module, screen, aansluitingen, kabelboom van een rt3-can hetzelfde als van een rt3-van?

Toch maar even aan het zoeken gegaan naar antwoorden op deze RT3 vraag. Ik denk dat ik genoeg informatie heb gevonden om de vraag te beantwoorden. Komt ie....

Peugeot gebruikt de universele naam RT3.
Er zijn echter 2 versies van dit apparaat: een VAN en een CAN versie. Deze zijn niet onderling uitwisselbaar. Een VAN versie is dus niet te plaatsen in een peugeot met CAN-bus.
Als je dus een RT3 aan wilt schaffen zul je eerst moeten kijken met welk bus systeem je auto is uitgerust en daarna de juiste RT3 erbij moeten zoeken.

Nog even voor de duidelijkheid:
2001 - 4/2005 --> VAN-bus
5/2005 - .... --> CAN-bus

De kabelboom en aansluitingen van de RT3-CAN zijn afwijkend van de RT3-VAN. Zoals met alle CAN accesoires wordt de RT3 bij dit systeem aangesloten op de BSI, en zal daarop ook ingeleerd moeten worden. :!:

Ik heb een benodigde onderdelenlijst gevonden waarop de artikelnummers staan van zowel het VAN als CAN systeem. Je kunt zien dat een aantal onderdelen identiek zijn. Volgens mij heb je dan al een groot deel van de antwoorden op je vraag te pakken. Zie attachement.

Het tweede attachement is een overzicht van de CAN bekabeling. De aansluitpunten zijn hierop benoemd. Let op de BSI aansluiting, die zit hier dus extra op. Verder geeft deze foto een overzicht van de RT3 configuratie van een CAN systeem. Dat is dus inclusief het scherm :!:
Onze Franse Peugeot forum vrienden waarschuwen nadrukkelijk dat je alleen een complete RT3 set moet kopen die geschikt is voor het bus systeem van jouw Peugeot. Mis je onderdelen; laat de set dan voor wat het is.

Als je Franse taalkennis goed is kun je hier meer info vinden over de installatie en andere wetenswaardigheden van de RT3:
http://www.forum-peugeot.com/Forum/foru ... 0873_1.htm
http://www.forum307.com/viewtopic.php?t ... sc&start=0
Vertalen kun je op: http://babelfish.altavista.com/tr

Bijlagen:
onderdelen RT3.JPG
onderdelen RT3.JPG [ 144.52 KiB | 9120 keer bekeken ]
bekabeling RT3 CAN.JPG
bekabeling RT3 CAN.JPG [ 58.33 KiB | 9120 keer bekeken ]

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 30 aug 2007 - 17:23:50 

voor het schermpje kan je misschien via de dealer laten opzoeken? Hij kan zien aan de hand van het onderdeelnummer of het verschillend is.

Kortom: zelfde nummer betekend dat het ook past op beide systemen, is het een andere nummer dan is er ergens een verschil (eventueel zichtbaar of niet)

grtz

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 30 aug 2007 - 17:28:43 

hardware matig zal het misschien bijna hetzelfde zijn, maar het multiplex gedeelte draait op can of van software.
dus uitwisselen zal niet lukken.
maarre proberen zou ik zeggen!

axl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 02 sep 2007 - 13:49:13 

kijk daar is al wat meer info, dank!
dan is de vraag of je met de juiste bekabeling voor een van-versie, een rt3-van kunt gebruiken met een can-gps module, can-scherm?
dat kan ik helaas niet uit de franse info halen.

we komen er wel! :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 02 sep 2007 - 15:10:55 

het is misschien wel mogelijk (als het software matig mogelijk is natuurlijk) om andere stekkers op te solderen. Ff uitmeten of de signalen anders zijn op de kabels

grtz

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 02 sep 2007 - 16:16:43 

Ik weet in ieder geval dat de RT3 modellen op verschillende software draaien. Het VAN systeem werkt met softwareversie 5.5 (is geloof ik de meest recente (?)) terwijl het CAN systeem met versie 6.x werkt.

Ik twijfel er heel hard aan of je de schermen uit kunt wisselen. De heren uit Frankrijk hameren er namelijk op dat je alleen een complete set 2e hands aan moet schaffen. Het scherm hoort volgens hun bij de set.

Mijn leeuw is niet voorzien van navigatie dus ik kan alleen afgaan op de verhalen die ik gelezen en gehoord heb.

Succes in ieder geval met het testen en installeren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 02 sep 2007 - 19:58:01 

hardware matig zal misschien wat chips anders zijn meer niet.

maar ook al zou het hardwarematig het zelfde zijnzal je toch nog de software eraf moeten zien te krijgen en dan proberen de VAN software erop t ekrijgen.

onderling VAN VAN of CAN CAN kan je alles uitwisselen.
het is dus niet zo dat de RT3 en het scherm gepaart zijn.

axl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 02 sep 2007 - 21:11:51 

CvW schreef:
Mijn leeuw is niet voorzien van navigatie dus ik kan alleen afgaan op de verhalen die ik gelezen en gehoord heb.

Wees dan maar blij toe, ik zou voor minder geld en inbouw-stress een mooi Pioneer of iets dergelijks keaupen, 't blijft tweedekeus meuk die RT3/4 rommel............... :twisted:Maar daar kom je naderhand wel achter.

Ed & Willem Bever.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 04 sep 2007 - 17:37:14 

ja ik bedoel dus ook enkel het scherm dat onderling uitwisselbaar is met van en can. De rt3 module waarschijnlijk nie. Omdat volgens mij het scherm onafhankelijk is van de rt3 module (zoals hierboven gezegd), zou het misschien wel kunnen gaan.

grtz

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]