307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu zo 20 mei 2018 - 19:28:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 11 mei 2008 - 20:29:37 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 01 maart 2008 - 22:26:16
Berichten: 41
Beste mede 307 bezitters,

De claxon van mijn 307SW doet het de eerste keer nooit.
Herhaaldelijk (3 tot 4 keer) op het stuur drukken en dan doet hij het wel.

Het is zo een beetje lastig, een ram op het stuur bij nood laat geen getoeter horen.

Even nog wat gegevens van de auto:
307SW bouwjaar 2003.
Volgens mij is de claxon een com2000 functie, de com2000 stuurt naast de standaard functies verder nog cruisecontrol, automatische verlichting, boordcomputer en RT3 aan
Al deze functies werken foutloos.

Weten jullie waar dit aan kan liggen?
Hoop dat het niet de com2000 is.

Grtz.
Rob.

_________________
Mijn andere 307SW is een 306 cabriolet....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 mei 2008 - 22:23:20 
Offline

Geregistreerd: zo 07 aug 2005 - 13:32:27
Berichten: 3570
viewtopic.php?t=2368&highlight=claxon


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 mei 2008 - 12:26:10 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 01 maart 2008 - 22:26:16
Berichten: 41
Bedankt Super-Cab voor je antwoord.

Ben uiteindelijk via een post van Zoomy bij een hyperlink op problemcar.nl uitgekomen met deze inhoud:

Citaat:
Gezien het feit dat ik zelf bij een Peugeotdealer werk heb ik deze modificatie al vaak moeten uitvoeren.
Hieronder de beschrijving:

Zet het stuur recht, open het raam, en wacht een kwartiertje. Dit heeft te maken met het feit dat alle BSI's informatie moeten wegschrijven. Na een kwartier 'slaapt' de auto en kun je zonder problemen de accupool losmaken. Accu moet inderdaad los vanwege het explosiegevaar van de airbag.

Demonteer de airbag. Dit doe je door in de uitsparingen de veer in te drukken met een platte schroevendraaier. Druk de veer goed door en de airbag springt vanzelf iets los. Nu kun je de airbag losnemen. Let echter wel goed op dat je de stekkers niet kapotmaakt. Deze zijn nogal fragiel. De stekkers aan de airbag kun je makkelijk loswippen mbv een kleine platte schroevendraaier. Deze kun je in de uitsparing steken en dan het stekkertje losmaken. Vergeet ook het schuifstekkertje van de claxon niet.
Knip het stekkertje (deze is zwart van kleur geloof ik) van de claxon los van het stuurwiel en zet hier een klein oogje aan. Boor een gaatje in het aluminium van het stuurwiel en gebruik dit gat om het stekkertje vast te zetten.

Bouw alles weer terug in maar let goed op de stekkers van de airbag, ook op de kleur. Dus groen op groen en blauw op blauw. De stekkers moet je helemaal tot de klik doordrukken en dan pas borgen met het beugeltje. Dit ivm airbag storingen. Zorg dat de bekabeling niet klem kan komen te zitten en druk de airbag weer op zn plaats.

Monteer de accu pool weer.Het raam moet je voor demontage van de accupool open zetten. Het is erg makkelijk als je namelijk nog bij je contactsleutel kan als de auto op slot valt!

Wanneer je automatische ruitbediening hebt, zal je deze moeten inleren. Dit is vrij simpel. Houd de schakelaar vast totdat de ruit geheel gesloten is, houd hem dan nog enkele seconden vast. Ditzelfde doe je bij het openen en de andere ruiten.


Heb het letterlijk gevolgd en wat blijkt, de claxon werkt weer als een tierelier.

Grtz.
Rob.

_________________
Mijn andere 307SW is een 306 cabriolet....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 20 jun 2013 - 19:49:59 
Offline

Geregistreerd: do 07 maart 2013 - 12:09:01
Berichten: 4
inderdaad,

Heb het ook zo kunnen oplossen.
Werkt terug perfect!!!

Wel oppassen met de airbag anders heb je een Peugeot logo in je gezicht :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 17 jun 2014 - 06:32:26 
Offline

Geregistreerd: vr 19 okt 2007 - 16:23:11
Berichten: 52
Woonplaats: Gieterveen
Mijn Peugeot 307 SW heeft het zelfde probleem.

Ik heb al veel gelezen over het probleem en het massa probleem van de claxon.

Mijn vraag is: Is er explosiegevaar van de airbag als de accupool los is?

Met vr. gr. André


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 17 jun 2014 - 08:18:38 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 28 feb 2013 - 14:02:54
Berichten: 1887
Woonplaats: Zwartsluis
andre1965 schreef:
Mijn Peugeot 307 SW heeft het zelfde probleem.

Ik heb al veel gelezen over het probleem en het massa probleem van de claxon.

Mijn vraag is: Is er explosiegevaar van de airbag als de accupool los is?

Met vr. gr. André


nee, je moet juist als je met de airbags of enig ander elektronica aan de auto bezig gaat de accu ontkoppelen. wel op de juiste manier dus auto dicht, op slot even een sigaretje roken, of 5 minuten wachten. en dan de min los en daarna de plus.

en dan t stuur er af halen :mrgreen:

_________________
EX: Peugeot 307XS 1.6 | 244.xxx km | bj. 2001 | 109pk |
Huidig: Alfa Romeo 159 1.9JTDm | 270.xxx km | bj. 2006 | 150pk |


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 17 jun 2014 - 10:15:24 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4550
Woonplaats: Rijnmond
Ik zou hem niet op slot doen. ;-)

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 272.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 XR (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 17 jun 2014 - 11:13:45 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 28 feb 2013 - 14:02:54
Berichten: 1887
Woonplaats: Zwartsluis
Bart-Peugeot schreef:
Ik zou hem niet op slot doen. ;-)


hmm ja nu je het zo zegt :P

-EDIT- DEUREN NIET OP SLOT DOEN

_________________
EX: Peugeot 307XS 1.6 | 244.xxx km | bj. 2001 | 109pk |
Huidig: Alfa Romeo 159 1.9JTDm | 270.xxx km | bj. 2006 | 150pk |


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 17 jun 2014 - 11:34:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 15877
Woonplaats: Hoevelaken.
Kan wel hoor, met de sleutel kun je de bestuurdersdeur ook openmaken, en als aanvulling alleen de plus er af is voldoende, kringetje onderbroken is geen stroom meer.
En je kan eventueel de verlichting even inschakelen om de restspanning te lozen.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 18 jun 2014 - 22:23:04 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 23 jan 2013 - 15:00:37
Berichten: 426
Woonplaats: Oudkarspel
Er wordt meestal van fabrikanten uit gezegd dat na het volledig loskoppelen van de auto je de plus en min kabel/klemmen op elkaar moet houden i.v.m. inderdaad restspanningen. Hierna 10 a 15 min. wachten en de airbag demonteren. Maar het zal me niks verbazen als de fransen hier weer erg eigenwijs in waren.

_________________
307 (goud) '02 1.6 16v lpg/xenon 4300k/17 inch KH design/pioneer AVIC-F900BT/450Watt rms sub/ 365dkm/verbr. 1 op 9
cuore (rood) '03 1.0 12v benzine/ 14 inch LM/verbr 1 op 19.5
VTR (grijs) '01 1000cc v-twin benzine/ 27dkm/ verbruik 1 op 10


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 18 jun 2014 - 23:25:38 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 15877
Woonplaats: Hoevelaken.
Even een verbruiker inschakelen geeft hetzelfde effect, en beide polen er af is bij een 307 best rottig als de kap over de accu zit, ik moet de balk weghalen of het luchtfilter om de kap er af te halen.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 19 jun 2014 - 18:09:24 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 23 jan 2013 - 15:00:37
Berichten: 426
Woonplaats: Oudkarspel
Owja das waar ook de polen kunnen er wel af maar dan zit er nog een plastic bak om je accu heen :lol:

_________________
307 (goud) '02 1.6 16v lpg/xenon 4300k/17 inch KH design/pioneer AVIC-F900BT/450Watt rms sub/ 365dkm/verbr. 1 op 9
cuore (rood) '03 1.0 12v benzine/ 14 inch LM/verbr 1 op 19.5
VTR (grijs) '01 1000cc v-twin benzine/ 27dkm/ verbruik 1 op 10


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 jun 2014 - 18:58:32 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 21 apr 2009 - 16:11:26
Berichten: 221
Woonplaats: Zoutkamp
hallo,

Ik ben vanmiddag ook bezig geweest, maar het is me niet helemaal duidelijk....

Citaat:
Knip het stekkertje (deze is zwart van kleur geloof ik) van de claxon los van het stuurwiel en zet hier een klein oogje aan. Boor een gaatje in het aluminium van het stuurwiel en gebruik dit gat om het stekkertje vast te zetten.



Als ik het bovenstaande goed bekijk, doe je niks anders als de aarde verbeteren...Er verandert niks aan het systeem.
Wat ik gedaan heb, is over alle puntjes een schuurpapiertje halen en iets vaseline erop gesmeerd.
Ik durfde niet in het aluminium van het stuurwiel te boren, want ik weet niet wat erachter zit...
Hier twee foto's van de stekkertjes van de airbag en het stuurwiel.
Bijlage:
P1010666.JPG
P1010666.JPG [ 125.24 KiB | 7843 keer bekeken ]

Bijlage:
P1010667.JPG
P1010667.JPG [ 127.95 KiB | 7843 keer bekeken ]

_________________
307 sw 2.0 16V automaat


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 jun 2014 - 19:47:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 15877
Woonplaats: Hoevelaken.
Van de bovenste foto moet je dat klipje wat in het stuur zit er af knippen, hier een oogje aan maken en net er boven waar die nu zit een klein gaatje boren, en daar het oogje met een schroefje in vastzetten,
wat je nu gedaan hebt lost het weer voor een tijdje op maar het probleem komt vroeg of laat weer terug, maar dan kun je alsnog aanpakken.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 jun 2014 - 20:17:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 21 apr 2009 - 16:11:26
Berichten: 221
Woonplaats: Zoutkamp
Oke Doornekamp33,

Bedankt voor de opheldering. Het was mij niet geheel duidelijk wel stekkertje ik moest hebben.
Ik laat het eerst zo, mocht de claxon weer weigeren, dan doe ik het zoals beschreven.

Gr. Peter

_________________
307 sw 2.0 16V automaat


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
POWERED_BY
phpBB.nl Vertaling