Gasveer achterklep 307CC vervangen

alles wat met techniek van de 307 te maken heeft, van storingen tot weetjes

Moderator: Doornekamp33

Plaats reactie
Jasper_O

Gasveer achterklep 307CC vervangen

Bericht door Jasper_O » wo 28 apr 2021 - 16:26:19

Ik heb een 307cc waarvan de gasveren in de achterklep niet veel zin meer hebben. Het zijn speciale met veren eromheen en 1 zijde is 'normaal' met zon klemmetje te monteren, de andere zijde heeft een stalen aansluiting die ik nog niet door heb. Heeft iemand een idee hoe die los te krijgen is van zn kogel waarop die vast zit?

Hoor graag en bij voorbaat dank!

Groet,
Jasper.
thumb.jpeg
thumb.jpeg (10.82 KiB) 181 keer bekeken

FransL

Re: Gasveer achterklep 307CC vervangen

Bericht door FransL » wo 28 apr 2021 - 22:52:08

Je vraagt hoe de gasveer is los te krijgen van de kogel waarop ie vast zit.
Zo te zien zijn de gasveren van jouw 307 cc anders dan die van mijn auto, maar die kogel zou wel eens overeen kunnen komen.
Zit er een platte half ronde clip die over de kogel klemt ?? De uiteinden van die clip komen tot voorbij de kogel en houden zo de veer op zijn plaats.

ik ben daar een paar jaar geleden mee bezig geweest. Mij lukte het om met een kleine platte schroevendraaier dat clipje omhoog te krijgen, waarna ik de gasveer eraf kon nemen.
Bij montage nagenoeg hetzelfde, maar let erop dat je het clipje niet helemaal verwijderd, ik kreeg het tenminste na heel veel moeite weer op zijn plaats. Het clipje moet dan net zover omhoog dat het over de kogel gaat, de uitsparing in de gasveer op de kogel drukken en dan het clipje aandrukken.

Frans.
307 1.6 HDI 90 pk

Jasper_O

Re: Gasveer achterklep 307CC vervangen

Bericht door Jasper_O » do 29 apr 2021 - 13:30:10

Ha Frans,

Je beschrijving klopt voor de ene zijde, de andere zijde haakt het kogeltje in lijn met de veer in. Daar zit geen clipje of iets dergelijks vandaar mijn vraag :-). De 'normale' zijde ken ik en kan je met door optillen van het clipje los maken van het kogeltje.

Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft!

Plaats reactie