ga jullie verlaten

Huishoudelijke mededelingen

Moderator: Doornekamp33

Plaats reactie
goreme

ga jullie verlaten

Bericht door goreme »

Het is zover, mn 307sw 1.6hdif16v gaat er binnenkort uit.
Heb zoals eerder al gepland was de golfplus 1.9tdi optive genomen .
als het goed is heb ik nog 2 maandjes om van mn glazen dak te genieten (hoop op zonnige dagen)..
smollie307

Bericht door smollie307 »

ja jammer joh... :(

gaat ie in de verkoop, inruil ofzo?

veel plezier nog ervan die paar maanden. :lol:
groeten van Bart
Afbeelding
307 SW HDi 2.0 110pk Rouge Lucifer 17"Challengers, chromen grill
goreme

Bericht door goreme »

nee tis een leasebak geweest

inmiddels 151.000 km op de teller en tegen de tijd dat de nieuwe auto er is heb ik mijn 160.000 al vol zitten

33 maanden rij ik er al in en eerlijk gezegd buiten de irritaties met de dealer heb ik er veel plezier aan beleefd..
uiteindelijk vond ik t tijd voor iets anders, ik had gehoopt dat de 308 eerder in de markt zou komen maar dat is pas volgend jaar
carfan307

Bericht door carfan307 »

Verstandige keuze!
Geniet van je VW Golf+!
Ik heb er zelf een dagje in mogen slippen en in die ene dag heeft de auto een positieve indruk op me achtergelaten.
P.S. wel bij de ANWB overigens hoor ;)

Bon Voyage!
goreme

Bericht door goreme »

carfan307 schreef:Verstandige keuze!
Geniet van je VW Golf+!
Ik heb er zelf een dagje in mogen slippen en in die ene dag heeft de auto een positieve indruk op me achtergelaten.
P.S. wel bij de ANWB overigens hoor ;)

Bon Voyage!
Tis een 105 pk maar heeft meer trekkracht dan de 110 pk van peusj ook raar en de top is ook 183 dus t wordt gelukkig niet trager. de 2.0tdi was ook te duur en niet nodig in nederland.

keuze :
Renault Megane grand tour (plastic zooi)
Renault Scenic (plasic zooi en saaie auto van buiten)
Renault Modus (omabak)
Peugeot 307 break/SW (tja dealer heeft t verpest)
VW Golf Plus (toen ik er in zat wist ik t meteen)
VW Touran (beetje duur voor wat je krijgt)
carfan307

Bericht door carfan307 »

Ach ik begrijp je keuze wel al zou ik dan toch zelf wel voor de Touran gegaan zijn, of de Toyota Verso. En de nieuwe Ford Mondeo is ook reuze mooi.

Maar ik kan helemaal in je gevoel komen dat de dealer het verpest heeft.
Ik vind de Peugeot dealer persoonlijk ook niet echt klantvriendelijk, e.d.

Ik denk dat je wel blij bent dat de 307 lease was ofniet?
Dan ga je toch gemakkelijker om met eventuele problemen, ook al zijn ze nog steeds vervelend.

Afijn, laat zo af en toe nog eens horen hoe de golf+ je over een paar maandjes gaat bevallen.
goreme

Bericht door goreme »

carfan307 schreef:Ach ik begrijp je keuze wel al zou ik dan toch zelf wel voor de Touran gegaan zijn, of de Toyota Verso. En de nieuwe Ford Mondeo is ook reuze mooi.

Maar ik kan helemaal in je gevoel komen dat de dealer het verpest heeft.
Ik vind de Peugeot dealer persoonlijk ook niet echt klantvriendelijk, e.d.

Ik denk dat je wel blij bent dat de 307 lease was ofniet?
Dan ga je toch gemakkelijker om met eventuele problemen, ook al zijn ze nog steeds vervelend.

Afijn, laat zo af en toe nog eens horen hoe de golf+ je over een paar maandjes gaat bevallen.
ik was zeer blij dat de 307 lease was en zal nooit een 307 voor prive gebruik aanschaffen. ik zeg dit niet om de 307 af te kraken maar het is gewoon een auto die wat centjes verbruikt voor het onderhoud.

de keuze is klein in ons wagenparkbeheer. station/mpv van de merken renault peugeot volkswagen volvo en audi

ford/opel/skoda/toyota en citroen zijn eraf gehaald omdat ze willen dat er zoveel mogelijk dezelfde auto's gereden wordt
carfan307

Bericht door carfan307 »

Ja ik heb dus ook de indruk dat de Peugeot een auto is die prive heel wat kopzorgen en geldzorgen kan leveren.

Maar aan de andere kant is de 307 wel een auto waar alles op en aan zit.
Gewoon hoe een auto zou moeten zijn.
Het is dan alleen jammer dat de aftersales/kwaliteit van de auto te wensen overlaat.

Anders zou het voor mij beslist weer een 307 geworden zijn, maar nu met deze ervaring worden andere automerken veel aantrekkelijker.
frankie

Bericht door frankie »

vergis je eigen niet in andere merken met hun aftersales hoor! mijn ervaringen: opel 3x nix, vw/audi 3x nix. toyota nog niet nodig gehad :P
ik had een SW 2.0 hdi 136pk maar sinds juli 09 overgestapt naar een Toyota Rav4 2.2 D-cat 177pk. Een degelijke diesel dus.
goreme

Bericht door goreme »

frankie schreef:vergis je eigen niet in andere merken met hun aftersales hoor! mijn ervaringen: opel 3x nix, vw/audi 3x nix. toyota nog niet nodig gehad :P
de 307 is niet mijn eerste auto hoor

Audi A3 TDI (tot 1999)
Golf Variant TDI (tot 2001)
Tussendoor Zafira 2.2 benzine voor 3 maandjes
Ford Focus TDCI (tot 2004)
Peusj 307SW (tot 2007)
VW Golf Plus TDI (tot..??)

tussen deze auto's heeft de peusj de meeste onderhoudskosten gemaakt, gewoon kleine dingetjes waarvoor je naar de dealer moet zoals storing uitlaat, airbagstoring, auto die niet start , bijna 10 koplampen vervangen etc etc het ergste is trilling bij 120, vele malen uitgelijnd gebalanceerd banden vervangen maar ze konden t niet oplossen..

en nu bij 151.000 haakt de koppeling steeds terwijl de koppeling+vliegwiel bij 130.000(in september) zijn vervangen :? weer naar de dealer :cry:

de andere auto's ben ik alleen voor beurten bij de dealer geweest..alleen bij de focus waren er problemen met de remmen

dit zijn mijn ervaringen dus ik wil niet alle peusjes afkraken , bedoel gewoon dat het prive enorm geld zou kosten en nogmaals ik heb de afgelopen 3 jaar genoten van mijn swtje , goed comfortabel en fantastisch in de zon genieten gewoon met de stille 110 pk
goreme

Re: ga jullie verlaten

Bericht door goreme »

goreme schreef:Het is zover, mn 307sw 1.6hdif16v gaat er binnenkort uit.
Heb zoals eerder al gepland was de golfplus 1.9tdi optive genomen .
als het goed is heb ik nog 2 maandjes om van mn glazen dak te genieten (hoop op zonnige dagen)..
het waren idd lekkere zonnige dagen..

morgen is helaas mijn laatste dag met de 307

na 2 jaar 11 maanden en 2 dagen staat de teller op 159.365
dinsdagochtend gaan we overstappen op de plus..

ik denk dat ik hier niet meer zal komen ,

veel plezier nog met je 307 en de komende 308..

:cry:
Plaats reactie