ik ben ten einde raad!!!

Moderator: Doornekamp33

Chucky3FM

ik ben ten einde raad!!!

Bericht door Chucky3FM »

Ik ben al een paar jaar eigenaar van een 307 2.0
Bij het zien van de auto was ik meteen verliefd op deze auto..
De kleur, vrij goede staat (buitenkant) en de snelle motor..
Later zelf ramen getint en velgen zwartgespoten, naar mijn mening
een 307 die je niet vaak ziet in deze look.. dus ik was er trots op!!
(
279050080_5042810729146367_1104756091122083106_n.jpg
279050080_5042810729146367_1104756091122083106_n.jpg (55.19 KiB) 92 keer bekeken
Toch werd mij al voor de aankoop afgeraden deze aan te schaffen.
Er waren wat kleine dingen aan zoals versleten banden, storing uitlaatgas,
Airbags uitgesneden. Storing abs, Scheur in voorraam..

Vandaar dat ik 'm kocht voor 750 euro met 2 ton op de teller (naar mijn mening niet te duur)

Toch is ie ieder jaar de keuring doorgekomen, met 1 oog dicht..

Ik sta al jaren onder bewindvoering en heb al die tijd gevochten en gestreden om deze auto te houden..
Helaas heb ik er niet veel plezier mee gehad maar meer stress.. vanwege geldgebrek en regelmatig reparaties die
ik noodgedwongen zelf moest uitvoeren met behulp van vrienden,collegas en youtube :) Ik ben absoluut geen monteur maar
inmiddels heb ik veel ervaring opgedaan met de 307..

Dan was het weer een sensor die kapot was, geen budget meer.. dus doorrijden met alle gevolgen van dien..
Overhitte motor, Schokken door Storing uitlaatgas, 3 cilinders lopen door kapotte bobine,
deze auto heeft het allemaal al meerdere keren meegemaakt!!

Inmiddels van alles vervangen met nieuwe onderdelen.. Radiateur, startmotor, distributieriem, spanrollen, middenpijp/einddemper
Injectors, kleppendeksel, dynamo riem

Alles moest perse nieuw zijn..!! (ja sorry, ik heb 't er niet bijgezegd: ik ben een verrekte autist)

Momenteel is deze auto niet meer gekeurd.. Werd aangehouden vanwege remlichten die aanbleven..
Iets wat snel gefixt was, maar kreeg toch een wokstatus erop vanwege het complete plaatje..

Dan de binnenkant, die is velledig uitgeleeft.. dit vanwege het feit dat ik er heel wat tijd in heb gebivakkeerd..
Dakloos geweest een tijd.. dus ook regelmatig in overnachten.. veel in gerookt..

Voor de verkoop is -ie geen klap meer waard! Reparatie voor de apk komt op 1500 euro..

Bewindvoering ging niet akkoord en weigerde ermee in te gaan.. inmiddels hebben ze me ontbonden vanwege bedreigingen..

Nou is dit bedrag alleen de reparaties qua apk (WOK Status is keuring door RDW)
Nou ben ik bang dat RDW geen oog dicht zal knijpen dus zelfs de voorruit moet vervangen worden..
draagarmrubbers zijn zwaar op.. rammelt aan alle kanten.. Krukas poelie krom waardoor auto schokt..
Dynamoriem na vervanging weer gescheurd..
Verwarming doet het niet meer.. storing Koelvloeistofsensor.. Waarschuwingslampje.. Ventilator in motorruimte begint op volle toeren...
vervolgens lege accu.. Behoorlijk gefrustreerd.. niet vanwege de auto maar meer om 't feit dat al deze kleinigheidjes allang verholpen
konden zijn als 't gewoon makkelijk via de garage kon.. met een beetje geld op de rekening.. maar helaas.. FUCK MY LIFE!

Heel wat uren op youtube zitten kijken hoe alles werkt en met veel gekanker en woedeuitbarstingen toch het meeste kenne fixen

Ik had gehoopt op hulp bij 't fixen van mn auto maar inmiddels al 6maanden wokstatus en meerdere boets ivm rijden.. plus de apk boetes rdw

Ik werk me weer in de schulden dus moet maar afscheid nemen...

Al ben ik wel van mening dat ie ondanks 4 ton nog wel een ronde mee zou kunnen.. Start altijd, motor loopt vlot, en is nog snel ook..
Auto is zeker niet afgestrapt want heb al die tijd de topsnelheid 1x gehaald om te testen maar verder altijd rustig gereden..

Misschien iemand een goude tip, of hulp ik ben ten einde raad.. ik heb zo fucking veel stress, en moet er maar aan geloven dat deze auto
rijp is voor de sloop..

Maar voordat ik m wegdoe.. vraag ik me af.. zijn er liefhebbers voor deze auto qua onderdelen...

Let me know.. Anders gaat ie morgen waarschijnlijk naar de sloop.. :

Ik had gehoopt op hulp met deze reparaties maar inmiddels staat er 4 ton op de teller en moet ik het maar
noodgedwongen laten voor wat het is .. rijp voor de sloop

Ik had gehoopt misschien hulp te krijgen maar de boetes lopen op, en raam vervangen,draagarmrubbers is als amateur
niet te doen vermoed ik ..
Plaats reactie