Constante verklikker bij auto in beweging

alles wat met electronica te maken heeft, van storingen tot weetjes

Moderator: Doornekamp33

Bero83

Constante verklikker bij auto in beweging

Bericht door Bero83 »

Zoals ik al vertelde in mijn voorstel topic vertelde,
heb ik 307 SW uit 2004 van een klant 'moeten' overkopen. Deze is uitgerust met cruise control en een panorama schuifdak en is handgeschakeld.
De reden hiervoor:
Een constante verklikker (het 3 tonige melodietje) zodra de auto in beweging is.
Deze is ontstaan nadat ik de accu van de auto even een minuutje heb losgekoppeld.
Op het info display (simpelste uitvoering) geen melding, en op de teller-unit ook geen meldingen.
Diagnose met diverse apparatuur geven geen storingen waarvan ik zeg dat die het signaal aansturen.
Wel fout van een ventilatortje, de radio en een lampje rechts achter (vervangen en storing weg).
Gecontroleerd of de deuren wel geregistreerd worden (open/dicht). Dit werkt en word ook op het info display weergegeven.
Ik las over de gordel verklikker, maar die werken allemaal, en worden met diagnose ook geregistreerd. Verder las ik iets over koel/ruitenwisser vloeistof niveaus en die zijn prima op pijl.
Er zit een after-market radio ingebouwd waarvan ik weet dat er dan minder meldingen getoond worden.

Al met al begin ik het riedeltje een beetje zat te worden en sta op het punt om het speakertje te verwijderen van de printplaat van de teller-unit.
Helaas is dan ook de verklikkers van de knipperlichten dan weg, en dat vind mijn vriendin niet fijn.

Als iemand misschien weet wat het nog kan zijn, dan hoor ik het graag. Het zal wel iets simpels zijn, maar ik zie het niet zo meer.

Alvast bedankt
Plaats reactie