Was het wel of geen optie? [Verschillende vragen]

Algemene 307 vragen.

Moderator: CvW

Siewert307SW
Contacteer:

Was het wel of geen optie? [Verschillende vragen]

Bericht door Siewert307SW » di 04 sep 2007 - 10:15:37

Hierbij heb ik enkele vragen omtrent verschillende optie's die op de auto aanwezig zijn.
3 week terug heb ik een dus een Paarse Peugeot 307 HDI Break 66kw van mei 2003 gekocht.
Na het doorlezen van het instructie boekje zijn mij een aantal vragen naar boven gekomen.
Welke het boekje geen uitkomst bieden en ook het zoeken op het WWW kan ik geen bevredigend antwoord vinden.

- Allereerst mijn vraag hoe je erachter kan komen welke optie je auto wel of niet heeft?
Zo heeft mijn wagen wel die "Follow Me Home" verlichting, Cruise Controle, Radio/Cd Speler met stuurbediening, geen elec spiegels, wel Climat Controle, alleen elec ramen voor.

- Bij mijn weten (wel eens gezien) als je de auto wilt lokaliseren met je AB gaat de claxon ook af dmv 1 keer claxoneren.
* Gebeurt dus niet bij mij wel gaan de knipperlichten branden, maar hoort dat ook zo.

- Automatisch sluiten van je portierramen het staat wel aangeven in het instructieboekje maar werkt bij mij niet.
dmv zoeken op dit forum heb enkele manieren geprobeert om het inwerking te stellen.
Maar tot op heden geen resultaat, was dit ook een optie?

- ESP & TC was dit toen der tijd een optie of standard?
Bij het starten van de wagen gaat in iedergeval alleen de ABS branden dat lampje van ESP gaat niet branden.
En om er achter te komen door de wagen op een onverharde weg in de slip te gooien vind ik ff te ver gaan.

- Ben nog een noob op het gebied van Peugeot.
Maar hoe kom ik erachter welke uitvoering ik heb?
Staat dus niks van in de autopapieren en kan nergens anders ook niks vinden.
Oude eigenaar is ook niet te traceren.

bvd

CvW

Bericht door CvW » di 04 sep 2007 - 11:56:40

Ik heb een paar antwoorden voor je, die wellicht nog aangevuld/gecorrigeerd worden door anderen.

Follow me home was destijds onderdeel van het pack Visibilite. Daar zat bijvoorbeeld ook de regensensor bij in.

Voor het localiseren van je auto kun je de afstandbediening gebruiken en dan gaan inderdaad de knipperlichten aan het werk. De claxon hoort daar volgens mij niet standaard bij.

Als het automatisch sluiten van je ramen werkt (weet niet meer zeker of deze optie op alle 307 series werkt) dan activeer je dat door bij het afsluiten van de auto de knop op de AB minimaal 2 seconden vast te houden.

ESP & TC waren destijds een optie. Ik meen mij iets te herinneren van een meerprijs van 800 euro.

Misschien kan een Peugeot dealer je vertellen wat er allemaal in en aan jouw 307 zit. Dat staat vast wel in hun (landelijke) systeem.
Verder heb ik van de 307 SW de auto- en accessoirebrochure uit 2003 nog in pdf formaat. Die kan ik hier niet posten, maar bij interesse natuurlijk wel in een PB sturen of via een link op het internet plaatsen.

Laat maar horen hoe of wat. 8)
Blijft Japans rijden.

Siewert307SW
Contacteer:

Bericht door Siewert307SW » di 04 sep 2007 - 12:06:31

@ CvW

Thx voor je reactie...

- Die "Follow Me home" activeer ik dmv licht uit en contact af en dan een lichtsignaal geven.
Regensensor zit er dus niet op.

- Wat betreft het lokaliseren heb namelijk ff de buurman verderop ff gevraagt met een SW uit 2002 en daar gaat wel de claxon.

- Het automatisch sluiten van de ramen werkt dus niet.
Had al verschillende opties geprobeerd maar geen resultaat.

- ESP & TC is mij dus duidelijk.

- Wat betreft die accessoirebrochure, daar heb ik zeker wel oren naar...

bvd

CvW

Bericht door CvW » di 04 sep 2007 - 12:50:18

De pdf bestanden heb ik op het Internet beschikbaar gezet. Helaas moet je 45 seconden wachter per bestand voordat je het kunt downloaden, maar je krijgt ze wel.

De brochures kun je hier vinden:
http://www.filesco.com/download.php?id=BA53A1001 (307 SW brochure 2003)
http://www.filesco.com/download.php?id=E5F6A2E11 (307 SW accessoire brochure 2003)

Veel plezier ermee.

Een aanvulling op eerder bericht:
De eerste serie 307's schijnt wel de claxon optie te hebben gehad. Is er af gehaald na klachten.

De optie voor het sluiten van de ramen heeft ook niet op alle modellen gezeten. Ergens vanaf bouwjaar 2004/2005 is het wel een standaard optie geworden.
Blijft Japans rijden.

Siewert307SW
Contacteer:

Bericht door Siewert307SW » di 04 sep 2007 - 13:02:21

CvW schreef:De pdf bestanden heb ik op het Internet beschikbaar gezet. Helaas moet je 45 seconden wachter per bestand voordat je het kunt downloaden, maar je krijgt ze wel.

De brochures kun je hier vinden:
http://www.filesco.com/download.php?id=BA53A1001 (307 SW brochure 2003)
http://www.filesco.com/download.php?id=E5F6A2E11 (307 SW accessoire brochure 2003)

Veel plezier ermee.

Een aanvulling op eerder bericht:
De eerste serie 307's schijnt wel de claxon optie te hebben gehad. Is er af gehaald na klachten.

De optie voor het sluiten van de ramen heeft ook niet op alle modellen gezeten. Ergens vanaf bouwjaar 2004/2005 is het wel een standaard optie geworden.
thx voor het beschikbaar stellen van de pdf bestanden.

Wat betreft de claxon verklaart een hoop dus zal dan idd niet op mijn wagen zitten.

Wat betreft de optie voor het sluiten v/d ramen ga ok zo wel ff vragen bij de pug dealer.

axl

Bericht door axl » di 04 sep 2007 - 13:05:13

de optie claxon was nog een tijd selecteerbaar met de diag2000, maar nu kan je dat helemaal niet meer instellen.

de ramenoptie werkt alleen als minimaal je beide voorste ramen sequentieel bedienbaar zijn.

eventueel programmeren door tijdens de cyclus openen het contact uit te zetten.

axl

IlgrandeLeone307

Bericht door IlgrandeLeone307 » di 04 sep 2007 - 16:58:51

@axl: is dat ook mogelijk met een enkele raam? Want ik heb een 5-deurs en al mijn ruiten sluiten automatisch behalve de voorste aan bestuurderszijde.

Nu is wel ooit die module afgekoppeld geweest en na het aansluiten en het contact op te zetten, werkte te ruit even niet. Enkele seconden later werkte deze normaal. Enkel bij het automatisch naar boven laten gaan blijft deze op zijn positie staan terwijl de rest wel sluit.

Zou het kunnen dat ik op deze manier waarop u het beschrijft, gewoon terug kan instellen?

@v6-maniac: Voor dat geluid met de claxon is afhankelijk van uitvoering denk ik want mijn broer had een SW van 2002 en die had de claxon wel maar daar gingen dan de knipperlichten niet.

Terwijl bij u het juist omgekeerd is...

grtz

Siewert307SW
Contacteer:

Bericht door Siewert307SW » di 04 sep 2007 - 17:12:35

@ axl
Hoe bedoel opeenvolgend bedienbaar?
En hoe zou ik de door jou genoemde programering moeten uitvoeren?

@ IlgrandeLeone307

Dat van die claxon had ik ongeveer begrepen dat dat na 2002 eraf is gehaald.
Eindje verderop staat ook een Break van 2002 en die heeft wel.

Vandaag dus bij de lokale dealer geweest en gevraagd of dat automatisch ramen afsluiten ook op mijn break zou zitten.
Volgens de dealer zou dit er niet opzitten.

De dealer zij "dat dit waarschijnlijk een autois geweest welke toen der tijd gekocht in een soort van actie periode.
Met een soort van actie pakket, dat verklaart dat er wel "Follow Me Home" verlichting op zit."

Want hij zei dus dat hij aan het interieur kon zien dat het verder een standard auto is. (hhhmmm)
Verder vertelde hij mij dat als ik de optie had van automatisch ramen sluiten dan zou in mijn geval alleen de bestuurders kant sluiten.
omdat ik achter geen elec ramen heb.

IlgrandeLeone307

Bericht door IlgrandeLeone307 » di 04 sep 2007 - 19:33:46

@axel: mijn raam is dus terug in orde volgens uw methode.

@v6-maniac: u kan deze methode misschien ook eens proberen. Als je vanvoor de 2 ruiten elektrisch zijn en ook automatisch naar beneden kunnen (met een enkele klik, dus zonder de knop in te houden), kan je dit proberen:

Je zet het contact op, vervolgens duw je op de knop om de ruit van bv bestuurderszijde naar onder te laten gaan. Tijdens het zakken van de ruit gewoon contact afzetten en sleutel weg nemen

Je sluit dan de auto en houdt de sluitknop ingedrukt van de sleutel en als de ruit dan omhoog gaat dan is het in orde. Zo doe je het vervolgens met uw andere ruit.

. . . het is een poging waard e :wink: . . .

En je hebt toch een optie dat ik gelezen heb: cruise control want dat is niet standaard en dan dat pakket waarover je het had. En is uw climat control met draaiknoppen of automatisch?

grtz

Siewert307SW
Contacteer:

Bericht door Siewert307SW » di 04 sep 2007 - 19:55:29

Goed te horen dat het bij jou wel werkt.
Heb nu ff geen auto naast huis staan dus probeer het later deze avond wel ff op die manier.
Helaas is het wel zo dat mijn bestuurdersraam niet automatisch naar beneden wil.
Moet toh echt de knop ingedrukt houden om het raam volledig te openen.
Dus ben bang dat ik die optie er dan niet op, maar zal zien vanavond laat.

Wat betreft dat pakket waar ik het over had is voor mij onbekend.
De dealer dacht dat het een actiepakket kon zijn.
Mijn CC is met drukknoppen dus automatisch... (Zie foto)
IlgrandeLeone307 schreef: En je hebt toch een optie dat ik gelezen heb: cruise control want dat is niet standaard en dan dat pakket waarover je het had. En is uw climat control met draaiknoppen of automatisch?
Bijlagen
PIC_0009.JPG
PIC_0009.JPG (73.69 KiB) 8435 keer bekeken

CvW

Bericht door CvW » di 04 sep 2007 - 20:07:33

In 2003 bestond het pack visibilite op de SW uit:

- regensensor
- automatisch dimlicht
- follow-me home verlichting
- mistlampen
- (eventueel) zelfdimmende binnenspiegel

De Break 90 pk is in die tijd geleverd als XR, XT en XS.
Je hebt in ieder geval geen Pack uitvoering want de achterruiten zijn niet electrisch te openen. Dit was een standaard extra in de pack uitvoering.

Staat er geen type aanduiding op de buitenkant van de voorportieren? Aan de bestuurderskant staat de motorinhoud aangegeven en volgens mij staat op de bijrijdersportier het type (X*).

Waar je in ieder geval kunt kijken is op:
http://www.autoweek.nl/carbaseresults.p ... 1&cache=no
De lijst van Autoweek Carbase is niet feilloos, maar je kunt wel mooi vergelijken wat er op jouw auto zit en wat er volgens carbase op zou moeten zitten. Weet je gelijk welke opties er reeds op zitten en wat de destijds beschikbare gekost hebben.

Succes :D
Blijft Japans rijden.

Siewert307SW
Contacteer:

Bericht door Siewert307SW » di 04 sep 2007 - 20:18:14

@ CvW

idd heb dus geen Pack uitvoering, kheb alleen de Follow Me Home verlichting.
Wat betreft de type aanduiding op mijn wagen.
Op de buitenkant van mijn portieren heb ik niks staan.
Of bedoel je dmv een sticker in de deur, buitenkant auto is helemaal schoon.

thx voor je tip van autoweek.
Daar had ik al naar gekeken maar helaas word ik daar ook niks wijzer van.
Ik weet dat die niet feiloos is.
Maar het grootste gedeelte met het antwoord "nee" heb ik wel aanboord.

Maar goed, zodra de vrouw weer thuis zal ik Axl zijn methode uitproberen.

CvW

Bericht door CvW » di 04 sep 2007 - 20:23:24

Deze bedoelde ik (al zie je vaak dat die verwijderd zijn):
Bijlagen
type aanduiding 307.JPG
type aanduiding 307.JPG (44.76 KiB) 8425 keer bekeken
Blijft Japans rijden.

CvW

Bericht door CvW » di 04 sep 2007 - 20:47:01

En weer wat gevonden :wink:

Een test van de 1.6 benzine Break uit de autoweek van begin 2004!. Daarin staat het volgende over de opties:

De 307 Break 1.6 16V met XS-trim kost 20.050 euro. Voor voldoende en controleerbare stopkracht zorgt het ABS. Airbags voor en in de zijkant van de voorstoelen zijn ook aanwezig, evenals zijairbags voor de achterpassagiers. Voor cruise control moet de Peugeot-koper 160 euro bijbetalen. Een handbediende airco is standaard, een automatische airco zoals in de testauto kost 220 euro extra. Naar goed Peugeot-gebruik kun je de auto aankleden met de nodige Packs. Kortom, bijna oneindige mogelijkheden dus.

Oh ja, de test is hier te vinden: http://www.autoweek.nl/autotestrapport. ... 1&cache=no

De vorige eigenaar heeft dus allerhande opties gekocht bij de auto. Alle onderdelen zijn apart te bestellen geweest (is mijn conclusie).
Blijft Japans rijden.

Jerommeke
Contacteer:

Bericht door Jerommeke » wo 05 sep 2007 - 12:43:16

[quote="V6-Maniac"][b]@ CvW[/b]

Thx voor je reactie...

- Die "Follow Me home" activeer ik dmv licht uit en contact af en dan een lichtsignaal geven.
Regensensor zit er dus niet op.

heb ook een 307 sw uit 2003, maar bij mij werkt de follow me home verlichting ook niet! welke knop moet je dan gebruiken of je ab?
de rest werkt allemaal wel bij mij!

Plaats reactie