Problemen met navigatie/radio/boordcomputer

Alles over navigatiesysteem in de Peugeot 307
Af fabriek (RT3 of RT4) of achteraf inbouw.

Moderator: Doornekamp33

Plaats reactie
Kube1974

Problemen met navigatie/radio/boordcomputer

Bericht door Kube1974 »

Hallo,

Vooreerst, ik heb een 307SW Oxygo uit 2006, ik veronderstel dat er dan een RT4 inzit als ik het goed heb? Ik heb zelf nog géén update uitgevoerd.

Sinds vorige maand weigert de RT4 dienst, dwz hij springt pas op (als hij zin heeft) na een 40tal minuten... Het lijkt zelfs "temperatuurgebonden" te zijn, eerst even warm draaien om nadien plots te werken als voorheen.
Bij het starten van de auto hoor je hem even "sissen?" om nadien gewoon het Peugeot logo te vertonen. Geen radio, geen gps, geen extra gegevens via boordcomputer. Vrij vervelend dus.

De garage heeft het systeem al "onderzocht" maar vind niets vreemd. De aansluitingen en voeding blijken correct te werken/aangesloten te zijn.
Aangezien de wagen quasi einde lease is wil de leasemaatschappij geen vervanging zoals voorgesteld door de dealer laten uitvoeren. Aangezien ik er over dacht om de wagen na het leasecontract zelf over te nemen als 2e wagen begrijp je mijn huidige wanhoop wat meer... ;-)

Reset via Dark knop haalt niets uit, het systeem doet trouwens sporadisch zelf een reset (even zwart scherm om nadien weer om het blauwe Peugeotscherm te belanden). Het enige waar ik nog aan kan denken is ergens een slecht contact (aangezien hij soms nog normaal werkt). Weet er iemand raad/oplossing of hoorde hij/zij al van een soortgelijk probleem?

Alvast bedankt!
Zoomy
Contacteer:

Bericht door Zoomy »

Warmlopert misschien...? Of toch maar updaten...? Of idd een los draadje...? Of ff zoeken...

http://www.307forum.nl/search.php

8)
...Dear life. When I asked if my day could get worse, it was a rhetorical question, not a challenge... :/
CvW

Bericht door CvW »

Of de cd er eens uithalen. Die zorg voor die "Sis". Proberen kost niets! :D
Is overgestapt in een Zweed.
Figaro75

Re: Problemen met navigatie/radio/boordcomputer

Bericht door Figaro75 »

Kube1974 schreef:307SW Oxygo uit 2006,
Is een RT3

Dus die eruit halen en een normale aftermarket radio kopen en waarschijnlijk een klein display.
Als je navigatie wil behouden een dubbeldin aanschaffen.

De RT3 is de kosten niet waard om te laten repareren laat staan te vervangen door een 'nieuwe' RT3

Misschien even een pm naar Gentry hier sturen. Die kan wel iets vervangens leveren.
- Voormalig: Peugeot 307 SW Oxygo HDiF 1.6 128PK (gekieteld) Noir Obsedien - RT3mc en Peugeot 207 Féline 1.6 THP
Nu: Skoda Octavia II Combi 1.9 TDi met DSG
Gentry

Bericht door Gentry »

Probeer eerst ff axl een PM te sturen, ik denk dat hij hem wel kan maken, lukt dat niet of wil je gelijk een beter systeem dan kan ik je wellicht helpen.
Geen Peus meer
Kube1974

Re: Problemen met navigatie/radio/boordcomputer

Bericht door Kube1974 »

Figaro75 schreef:
Kube1974 schreef:307SW Oxygo uit 2006,
Is een RT3

Dus die eruit halen en een normale aftermarket radio kopen en waarschijnlijk een klein display.
Als je navigatie wil behouden een dubbeldin aanschaffen.

De RT3 is de kosten niet waard om te laten repareren laat staan te vervangen door een 'nieuwe' RT3

Misschien even een pm naar Gentry hier sturen. Die kan wel iets vervangens leveren.
Thx. Heb daarnet nog even gekeken aangezien ik toch dacht dat het een RT4 was en de OXygo is van 06/2007 :oops:
peterpeugeotje

Bericht door peterpeugeotje »

de oxygo is alleen in 2006 geleverd met rt3.
In 2007 is deze opgevolgd door de premium nav met rt4.
dit geld voor nederlandse modellen, kom je misschien uit belgie?

de rt4 heeft een harddisc en is te herkennen aan de chrome ringen in de draaiknopjes.
Nu: Ford Focus III 2012 Titanium hatchback met navigatie en automatisch inparkeren in de kleur Lunar Sky.
Was: 307 SW 1.6 16v Oxygo met RT3, 16" Equinoxe velgen, regensensor en aut. dimmende binnenspiegel in de kleur Bleu Abysse.
axl

Bericht door axl »

:) heb nog wel een splinternieuwe CAN RT3 liggen ;)
jossie schreef:Franse electronica: wat er niet op zit, gaat ook niet stuk.
axl schreef:Duitse electronica:ook al zit het er niet op, je betaalt er wel voor
Kube1974

Bericht door Kube1974 »

peterpeugeotje schreef:de oxygo is alleen in 2006 geleverd met rt3.
In 2007 is deze opgevolgd door de premium nav met rt4.
dit geld voor nederlandse modellen, kom je misschien uit belgie?

de rt4 heeft een harddisc en is te herkennen aan de chrome ringen in de draaiknopjes.
Uit België inderdaad, maar dit NLforum is zowat een bijbel :)
Het is een RT4, heb wat foto's bekeken en hij heeft idd een HD.

Is het "easy" om na de RT4 er uit te hebben gehaald hem even open te leggen om de kabeltjes eens na te kijken? Of begin ik daar beter niet aan als leek zijnde? Aangezien hij soms nog werkt ben ik er van overtuigd dat het iets stoms moet zijn maar ik weet niet meteen wat...
pb2rdf

Bericht door pb2rdf »

@Kube1974
Dan kan het zijn dat je HD de geest heeft gegeven
Kan je nog wel MP3 spelen vanaf de jukebox ?

En kijk gelijk even wat de firmware en navgatie versie is.
Methodiek hoe te controleren zie elders in dit forum.

Peter
Plaats reactie